Zandvoort beachforamsterdam is naam bij promotie Zandvoort

Foto: Zandvoort Marketing

Zandvoort, beachforamsterdam is de de naam die Zandvoort Marketing gaat gebruiken voor de promotiecampagne van de badplaats. De nieuwe merkcampagne Zandvoort, beachforamsterdam is gisteren officieel gelanceerd in Bernie’s Bar & Kitchen op Circuit Zandvoort.

Metropoolregio

De badplaats gaat zich de komende jaren nadrukkelijk richten op de inwoners en bezoekers van de Metropoolregio Amsterdam. En op bedrijven die in Zandvoort evenementen willen houden. Want Amsterdam is vol, maar Zandvoort heeft de ruimte met negen kilometer strand, een race circuit, twee grote natuurparken en een dorp vol  horecazaken en winkels.

Eerste activiteit

Met het lanceren van de merknaam is dit de eerste activiteit van de nieuwe organisatie Zandvoort Marketing. Lana Lemmens, directeur van Zandvoort Marketing heeft in Bernie’s Bar & Kitchen ook een presentatie gegeven over de nieuwe organisatie waarin de Zandvoortse VVV verandert.

Toeristische visie

Zandvoort Marketing komt voort uit de Toeristische Visie die een jaar geleden door de gemeente is vastgesteld. Belangrijk onderdeel van die Toeristische Visie is het herformuleren van de doelgroepen voor Zandvoort en het ontwikkelen van een merkcampagne gericht op die nieuwe doelgroep.

Nieuwe doelgroep

Die nieuwe doelgroep bevindt zich voor een belangrijk deel in de Metropoolregio Amsterdam (MRA). Amsterdam kan volgens Zandvoort Marketing de groeiende stroom toeristen de komende jaren niet in haar eentje aan. Die toeristen zullen onderdak gaan vinden in de hele MRA, een groot gebied rond Amsterdam waar ook Zandvoort onder valt. Zandvoort Marketing kijkt ook naar de Amsterdammers zelf en de twee miljoen inwoners van de drukke regio die zij kunnen ontvluchten voor een dagje Zandvoort.

Stedelijke kwaliteit

Die bezoekers zijn thuis gewend aan stedelijke kwaliteit in bijvoorbeeld de horeca. Op die kwaliteit gaat ook Zandvoort inzetten. Met die keuze richt Zandvoort Marketing zich ook nog steeds nadrukkelijk op de belangrijke groep Duitse bezoekers, vaak afkomstig uit de Rijn-Ruhr Metropoolregio, een net zo stedelijk gebied als Amsterdam.

Campagne

Met de campagne Zandvoort, beachforamsterdam haakt Zandvoort aan bij de naam Amsterdam Beach, waarmee Amsterdam Marketing de badplaats al enkele jaren promoot bij de buitenlandse bezoekers van de hoofdstad.

Variaties

Volgens Lemmens kan Zandvoort Marketing met de campagne Zandvoort, beachforamsterdam allerlei variaties maken. ,,We kunnen hele doelgroepen aanspreken. Denk maar aan Zandvoort, beachforrunning  of juist op de persoon richten met Zandvoort, beachforemma”, zegt Lemmens tijdens de presentatie op het Zandvoortse circuit.

Actief aan de slag

Zandvoort Marketing richt zich niet alleen op het promoten van de badplaats bij toeristen, maar gaat ook actief aan de slag om bedrijven en organisaties warm te maken om zich permanent of tijdelijk te vestigen in Zandvoort of er evenementen te houden. Afgelopen maanden is gewerkt aan het opstellen van een zogeheten bidbook waarin Zandvoort zich presenteert aan bedrijven en organisaties.

Overhandiging bidbook

Wethouder Gerard Kuipers van toerisme heeft gisteren de eerste exemplaren van dat bidbook overhandigt aan onder andere Lucien Spee, directeur van de Stichting Amsterdam Gay Pride. ,,We gaan vol aan de slag om Zandvoort op de kaart te zetten als dé evenementlocatie van Nederland en Beach for Amsterdam”, zegt de wethouder tijdens de overhandiging.

Wethouder Gerard Kuipers toont beachformasterdam op een shirt bij de overhandiging van het bidbook

Bron; Zandvoort Marketing

Cookieinstellingen