Frontoffice VVV Zandvoort sluit op 1 januari 2022

Foto: Wim Meijer Fotografie

Dalende bezoekersaantallen maken fysiek informatiepunt onrendabel  en sluiting dus onvermijdelijk

De frontoffice van Zandvoort Marketing sluit op 1 januari 2022 haar deuren. Met de transitie van VVV Zandvoort naar Zandvoort Marketing begin 2018, is grondig onderzocht of het hebben van een fysiek informatiepunt, de frontoffice, nog verantwoord was. VVV Zandvoort trok na die transitie in bij het Zandvoorts Museum. Zandvoort Marketing heeft nu, na een evaluatie, geconcludeerd dat het sluiten van de frontoffice onvermijdelijk is.

‘Het is natuurlijk erg spijtig dat we deze beslissing hebben moeten nemen.’ zegt Lana Lemmens, directeur Zandvoort Marketing. ‘Het hebben van een fysiek informatiepunt werkte in het verleden goed. Bij de transitie van VVV Zandvoort naar Zandvoort Marketing is al onderzocht of het hebben van een frontoffice nog houdbaar was in de huidige tijd. De bezoekersaantallen waren erg laag en bleven dalen onder andere als gevolg van de digitalisering. Ondanks de lage bezoekersaantallen hebben we samen met het Zandvoorts Museum bekeken of ze elkaar konden versterken.’

Lemmens vervolgt: ‘Na twee jaar komen we tot de conclusie dat ondanks de prettige en goede samenwerking met het museum, het hebben van een fysiek informatiepunt onvoldoende rendeert. De bezoekersaantallen zijn nog minder geworden dan in 2018. Sluiten is dan de enige optie.’

‘Het is natuurlijk jammer dat na vele jaren een fysiek informatiepunt stopt in Zandvoort. Maar ik ben ervan overtuigd dat wij met de middelen die tot onze beschikking staan, de gastvrijheid en informatievoorziening naar onze bewoners en bezoekers weten te waarborgen.’, zegt Lemmens tot slot.

Cookieinstellingen