Pluspunt start met project ‘Inkomen op orde’

Foto: Pixabay

Op woensdag 25 november gaat bij Pluspunt het project: “inkomen op orde” van start. Dit is een werkplaats voor mensen die hulp willen om overzicht te krijgen op hun financiën.

Het bijhouden van je post,  of overzicht hebben over je inkomsten en uitgaven is niet altijd makkelijk. In Nederland zijn veel regeltjes en wetten als het gaat om geld. Er kan van verschillende kanten, op verschillende datums geld binnenkomen. Ook gaat er dan naar verschillende kanten ook weer veel geld uit. Wanneer je het overzicht verliest is het soms moeilijk om grip te krijgen op je financiële situatie. Met soms nare gevolgen. Herken je deze situatie? Dan kun je nu hulp krijgen om hiermee aan de slag te gaan.

Wat zijn mijn inkomsten precies? Wat geef ik maandelijks uit? Op welke regelingen heb ik recht? Hoe orden ik mijn post overzichtelijk?  Samen wordt er gekeken naar welke vragen je hebt en waar je hulp bij kunt gebruiken. Vrijwilligers ondersteunt door een sociaal raadslid of sociaal werker zijn aanwezig om je verder te helpen.

Tijdens het project wordt er gewerkt met een overzichtelijk stappenplan. Zo leer je om overzicht te blijven houden op je financiën. Dat kan namelijk een hoop rust geven.

Een verandering in je levenssituatie kan ook invloed hebben op geldzaken. Denk bijvoorbeeld aan ziek worden, met pensioen gaan, verhuizen of weer aan het werk gaan. Het is goed om je voor te bereiden zodat je in je nieuwe situatie ook inzicht hebt op je geldzaken. Dat lukt niet altijd alleen.

Wees er op tijd bij en vraag hulp!
Vanaf 25 november iedere woensdag bij Pluspunt. Vanwege onze Covid 19 maatregelen is aanmelden voor deze ochtend verplicht.

  • Wanneer:     Iedere woensdagmorgen van 9:00 – 12:00 uur
  • Waar:     Pluspunt Zandvoort
  • Aanmelden:     [email protected]
  • Vragen:     sociaal raadslid Zandvoort 088.8555175
Cookieinstellingen