Studenten ontvangen voucher Klappen met Flappen

Haarlem - Overhandiging cheque Klappen met Flappen op de Nova College care campus
Haarlem - Overhandiging cheque Klappen met Flappen op de Nova College care campus
Foto: Nova College

Studenten Verpleegkunde en Doktersassistent namen dinsdag in het Innovatielab op de Nova Campus Haarlem namens alle Nova zorgstudenten de symbolische voucher Klappen met Flappen in ontvangst van initiatiefnemer Joost Bax. Het totaalbedrag van alle donaties is nu 42.502,33 euro, dat kunnen de 2.812 ingeschreven zorgmedewerkers/-studenten besteden in de horeca. Dat is goed voor een lunch- of hoofdgerecht per persoon. Iedereen die vindt dat de zorg en horeca een flapperend applaus verdienen na ruim een jaar corona kan nog doneren tot 18 juni.

Docent Aletta den Boer en opleidingsmanager Sylvia Schuurmans waren ook aanwezig bij de overhandiging. Zij namen het initiatief om ‘onze zorgstudenten in het zonnetje te zetten in deze coronatijd’ ter gelegenheid van 12 mei de Dag van de Zorg. De keuze viel op een donatie aan Klappen met Flappen. Aletta en Sylvia over hun keuze: ‘Klappen met Flappen zorgt dat de zorg zich écht gewaardeerd voelt. Niet alleen met applaus, nu ook met flappen. En steunt gelijk de horeca, die ook door corona zwaar getroffen is.’

Klappen met Flappen voor zorg en horeca

Joost Bax namens Klappen met Flappen: ‘Waarom beide sectoren? Omdat vooral nu, aan het einde van de tunnel, de tegengestelde belangen groot zijn en het mooi is om een gezamenlijk gebaar te maken. Want zowel de zorg als de horeca snakken naar het einde van deze pandemie. Via Klappen met Flappen kunnen mensen en bedrijven doneren om hun steun en waardering uit te spreken. Alle donaties die op de rekening binnenkomen, gaan één op één via de zorg naar de horeca. Er is dus geen commercieel belang! Hoe mooi is dat? Samen kunnen we het doen!’

Voor meer informatie en om tot 18 juni te doneren aan dit initiatief: www.klappenmetflappen.nl

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door: Nova College

Cookieinstellingen