Meer samenwerking bij promoten Zandvoort

07 feb 2017, 16:30 Nieuws
zandvoort kunst op het strand wikimedia methoxyroxy
cc by sa Methoxyroxy Wikimedia

Samenwerking is het uitgangspunt bij een nieuwe manier van promoten van Zandvoort. Dit is één van de thema's die voorbij komen tijdens een ondernemersavond over Pop Up Zandvoort. Het gezamenlijk doel is om een groot publiek naar Zandvoort te trekken en te bedienen met aanbod van grootstedelijke kwaliteit.

Verhaal

VVV-directeur Lana Lemmens houdt tijdens de ondernemersavond in Brasserie Zin aan de Haltestraat, een verhaal waarbij zij de aanwezige ondernemers meeneemt naar Groot-Brittannië. Lemmens doet dat samen met Malou Postma van de gemeente Zandvoort met als uitgangspunt om meer de handen ineen te slaan bij een nieuwe manier om Zandvoort te promoten.

Pop Up

VVV Zandvoort maakt samen met de gemeente deel uit van het Pop Up Zandvoort. Pop Up Zandvoort is volgens het tweetal de ‘mindset’ achter de vernieuwde manier van promoten. Het idee is om vanuit Zandvoorts eigenheid gezamenlijk een uniek aanbod neer te zetten wat niet zo maar op te pakken is en elders aan te bieden valt.

Eigenheid

Voor Lemmens en Postuma zit dat voor Zandvoort in de eigenheid van de plaats met strand, dorp, natuur en circuit. Het Pop Up-team bedenkt een vaste werkwijze voor thematische concepten waarmee de kernen van Zandvoort met elkaar worden verbonden.

Thematische Concepten

Tijdens de ondernemersavond lichten Lemmens en Postuma een van die thematische concepten toe. Een van die concepten is het British Festival wat geheel in een grootse Britse traditie plaats kan vinden. Een onderdeel van het concept zijn de aangeboden Engelse drop in de brasserie. Na het verhaal blijkt dat deze dropjes niet zo maar op de statafels hebben gestaan. Het British Festival is een Pop Up-weekend dat helemaal in het teken van Groot-Brittannië zal komen te staan. En dat betekent meer dan alleen bolhoeden en oldtimers.

Associaties

,,Het gaat om 2.0 associaties”, zegt Lemmens tijdens haar verhaal. Postuma geeft naast het verhaal van Lemmens enkele voorbeelden, zoals een Classy Party in James Bond-stijl in Holland Casino of een polowedstrijd op het strand. Een ander voorbeeld is Shakespeare op het circuit. Alle mogelijke activiteiten van de evenementen worden kritisch onder de loep genomen om te zien of ze wel echt binnen het concept vallen én of ze bij het DNA van Zandvoort aan Zee passen.

Betrekken

Zo probeert het Pop Up-team bij ieder concept bijvoorbeeld een of meerdere grote nationale maar ook internationale merken te betrekken. Lemmens en Postuma denken aan deze vorm van samenwerking zodat een merk op die manier een deel van de organisatie op zich kan nemen. Zo kunnen deze merken het concept promoten of kunnen ondernemers die in stappen gebruikmaken van hun kennis en netwerk.

Bron: VVV Zandvoort