Nominatie Zandvoort voor de Nationale Citymarketing Trofee 2018

01 mei 2018, 18:59 Nieuws
zandvoort kunst op het strand wikimedia methoxyroxy
Zandvoort is genomineerd voor de Nationale Citymarketing Trofee 2018. Die mededeling heeft Zandvoort Marketing directeur Lana Lemmens gedaan, nadat zij te horen heeft gekregen dat Zandvoort in de voorselectie zit.
Nominatie
Zandvoort krijgt de nominatie in de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners. ,,Ik kreeg vorige week te horen dat we bij de voorselectie zaten, met daarbij de vraag om op één A4 onze motivatie te geven waarom wij denken in de race te moeten zijn voor deze prijs. Dit ging natuurlijk niet in één A4 met al onze ontwikkelingen maar gisteren kregen wij het heugelijke nieuws dat wij genomineerd zijn", zegt Lemmens in een persbericht van Zandvoort Marketing.
Andere genomineerden
In de categorie gemeenten van meer dan 1000.000 inwoners zijn Den Haag, Dordrecht, Leeuwarden en Tilburg genomineerd. Naast Zandvoort die in de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners een nominatie heeft, maken ook Doetinchem, Lelystad, en Woerden kans op de trofee. De uitreiking vindt plaats op maandag 4 juni in de Culturele Hoofdstad Leeuwarden tijdens het Nationaal Congres Citymarketing.
Aanmelden
In tegenstelling tot voorgaande jaren hebben gemeenten zich dit jaar niet zelf hoeven aan te melden voor de NCT. Een groep van experts op het gebied van citymarketing is gevraagd om een selectie te maken van gemeenten die in 2017 progressie hebben gemaakt op citymarketing-gebied.
Vakjury
Zandvoort krijgt op 8 mei de kans zich te presenteren aan een vakjury, die onder leiding staat van Ton Rombouts, lid Eerste Kamer en Citymarketing Personality of the Year 2017. Erik Braun (universitair docent Erasmus Universiteit Rotterdam), Hans Oostendorp (Necker van Naem) en Machteld Beekhuis (adviseur gebiedsmarketing en -communicatie bij Urban Solutions). Peter Kentie, citymarketeer van Eindhoven en winnaar van de trofee vorig jaar, is als adviseur van de jury aanwezig bij de presentaties.
Trots
De nominatie voor deze prijs is de beloning voor een jaar hard werken. Volgens Lemmens heeft 2017 in het teken gestaan van de transitie en de nieuwe merkcampagne ‘Zandvoort, beachforamsterdam’ en er is door Zandvoort Marketing en de gemeente hard gewerkt om een nieuwe koers in te zetten. ,,Als dit dan meteen wordt beloond met een nominatie voor deze prestigieuze prijs dan is dat een fijne bevestiging van het feit dat je op de goede weg bent!", zegt Lemmens in het persbericht van Zandvoort Marketing.
Bron: Zandvoort Marketing