De
PVV Zandvoort heeft vraagtekens bij de subsidie die
Zandvoort Marketing krijgt van de gemeente Zandvoort en zowel
Marco Deen als Ronald van Tiggelen vragen zich af of de subsidie nog wel van deze tijd is. De twee raadsleden hebben daarom
schriftelijke vragen gesteld aan het Zandvoortse college .
Klein financieel resultaat
Volgens de PVV Zandvoort is er een zeer klein financieel resultaat geboekt door Zandvoort Marketing. ,,Ook het resultaat op andere gebieden is wat ons betreft onduidelijk", zeggen Deen en Van Tiggelen. De raadsleden willen van het college weten wat de concrete positieve resultaten voor Zandvoort zijn. Vooral het antwoord op die vraag weegt voor de PVV Zandvoort zwaar. ,,Het digitale tijdperk heeft ervoor gezorgd dat mensen zich anders informeren en ook bijvoorbeeld op een andere wijze een verblijf boeken en tickets kopen", stellen Deen van Tiggelen in hun brief.
Concept
Volgens de PVV Zandvoort is per 1 januari 2018 is het VVV-concept losgelaten met de volgende argumentatie: 'Het achterliggende doel van de veranderingen was om de organisatie weer toekomstbestendig te maken met een strategie, kostenstructuur en activiteitenprogramma die daarbij passen en ook van ons wordt verwacht'. Deen en Van Tiggelen willen van het Zandvoorts gemeentebestuur weten wanneer deze gewijzigde verwachtingen zijn uitgesproken en door wie dat is gedaan.
Toegevoegde waarde
De PVV Zandvoort vraagt zich af wat de toegevoegde waarde voor marketing is, als begin mei 2020 de beelden bij de Dutch Grand Prix van Zandvoort ongeveer 800 miljoen mensen wereldwijd gaan bereiken. Deen en Van Tiggelen hebben ook vraagtekens bij bedragen als het gaat om de begroting van Zandvoort Marketing. Het gaat volgens het tweetal vooral om de doelstelling bij de genoemde bedragen, zoals onder meer het verzorgen van bezoekersontvangst in Zandvoort, het promoten van Pop Up-evenementen binnen de Metropoolregio Amsterdam.
Meerdere vragen
De PVV Zandvoort heeft meerdere vragen over de bedragen binnen de begroting. Deen en Van Tiggelen willen van het college weten hoe het zit met de bedragen die zijn begroot voor het personeelsbeleid van Zandvoort Marketing, de financiële basis en het intern ontwikkelen van een business club.
Terugverdienen van de investering
De PVV Zandvoort wil ook weten hoe de investering voor de Zandvoortse gemeenschap wordt terugverdiend. ,,Wat zijn de concrete positieve resultaten voor de Gemeente Zandvoort?", vragen Deen en van Tiggelen zich af.
Fysieke ruimte
Deen en Van Tiggelen vragen zich ook af of een fysieke ruimte noodzakelijk is en als dat het geval is, willen de twee raadsleden weten waarom die dan nodig is. Verder heeft de PVV Zandvoort vragen over de huidige bestuursstructuur en bijbehorende kosten. Deen en Van Tiggelen willen van het Zandvoortse gemeentebestuur in detail inzage krijgen in de specifieke salariskosten en declaraties. Als dat niet gaat wil de PVV Zandvoort weten waarom dat niet kan en hoe de raadsleden dan de controlerende taak naar behoren kunnen invullen.