Disney en Make-A-Wish organiseren grootste wensvervulling ooit bij Landgoed Duin en Kruidberg

10 nov , 22:09 Sociaal en Welzijn
20241109 20241110 disney x make a wish highres goos hengeveld rijk in beeld 16
Aangeleverd
SANTPOORT NOORD - Make-A-Wish Nederland bestaat 35 jaar. Ter ere van dit jubileum organiseerde zij eenmalig samen met The Walt Disney Company een magisch event ‘A Disney Wish’ waar 63 ernstig zieke kinderen en hun families zich een weekend lang konden onderdompelen in de magie van Disney. Deze grootste wensvervulling vond plaats op 9 en 10 november bij Landgoed Duin en Kruidberg in Santpoort-Noord.
(bron: Gardeners Creative Agency / foto’s: Goos Hengelveld – Rijk in Beeld)
Dagelijks horen gemiddeld vier Nederlandse gezinnen dat hun kind lijdt aan een levensbedreigende ziekte. Veel van deze families kunnen vanwege hun omstandigheden niet naar het buitenland reizen. Daarom halen The Walt Disney Company en Make-A-Wish de magie van Disney naar Nederland. ‘A Disney Wish' vervult de allerliefste wens van veel ernstig zieke kinderen tussen de 3 en 18 jaar en biedt hen de kans om toch hun favoriete Disney personages te ontmoeten.
Aangeleverd
Kracht en vertrouwen
Het doel achter ‘A Disney Wish’ is het bieden van een ervaring die zieke kinderen in Nederland nog sterker maakt. Hanneke Verburg van Make-A-Wish Nederland vertelt over het evenement: “We willen kinderen en hun ouders kracht en vertrouwen geven om de toekomst tegemoet te treden. Dit bereiken we door een liefste wens uit te laten komen. Een ervaring zoals 'A Disney Wish' draagt hieraan bij. De positieve energie die het toeleven naar de wensvervulling met zich meebrengt, is precies wat deze families nodig hebben.”
Aangeleverd
Meer dan 155.000 wensen vervuld
Wereldwijd werken The Walt Disney Company en Make-A-Wish al 44 jaar samen om vreugde te bieden wanneer dat het meest nodig is. Samen geven zij kinderen in levensbedreigende of beperkende omstandigheden de kans om bijzondere ervaringen, zoals het ‘A Disney Wish’ event samen met hun families te beleven. Uit het Theory of Change-onderzoek van The Walt Disney Company blijkt dat de verhalen en characters van Disney helpen bij het opbouwen van vertrouwen bij kinderen in angstige omstandigheden.
Marco de Ruiter, Country Manager van The Walt Disney Company Benelux: ‘Het creëren van momenten die ertoe doen voor kinderen en hun families is de kern van onze sociale speerpunten. We kennen het geluk, de vreugde en de magie die onze geliefde personages, verhalen, films en ervaringen brengen aan kinderen en families, dus het is ons voorrecht om samen te werken met Make-A-Wish en de vreugde en positieve impact te zien die deze zeer speciale Disney wenservaringen hebben op kinderen en hun families wanneer ze het het meest nodig hebben.”
Aangeleverd
Sinds de eerste officiële wensvervulling in het Disneyland Resort in 1980, hebben The Walt Disney Company en Make-A-Wish samen wereldwijd meer dan 155.000 Disney wensen vervuld.
Over Make-A-Wish
Elke dag horen gemiddeld vier families in Nederland dat hun kind een ernstige, soms zelf levensbedreigende ziekte heeft. Wat volgt zijn maanden, jaren die volledig in het teken staan van ziekenhuizen, artsbezoeken en niet weten wat de toekomst brengt. Voor al deze kinderen wil Make-A-Wish Nederland hun allerliefste wens vervullen. Boswachter worden, prinses zijn in een écht kasteel of zelfs lopen op de maan. Een ervaring die ze sterker maakt. En vertrouwen en kracht geeft voor de toekomst. De positieve energie die het toeleven naar de wensvervulling kinderen en hun omgeving geeft, is precies wat nodig is om met de ziekte om te kunnen gaan.
Aangeleverd
Aangeleverd
Aangeleverd
Aangeleverd
Aangeleverd
Aangeleverd
Aangeleverd
Aangeleverd