Koninklijke Horeca Nederland zet Hotel Boulevard 5 in het zonnetje

Foto: Communicatie en Voorlichting Koninklijke Horeca Nederland

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is er trots op dat Hotel Boulevard 5 in Zandvoort al 40 jaar lid is van de grootste branchevereniging van de horeca. Boulevard 5, voorheen Hotel Zuiderbad, bestaat al sinds 1953. De huidige eigenaren Joleen Smits-Weilers en Bas Smits staan vanaf 2017 aan het roer, zij zijn de derde generatie in dit bedrijf. Voorzitter Robert Hartog van KHN Zandvoort feliciteerde de horecaondernemers met dit mooie jubileum.

Hotel Zuiderbad

Vader Ronald Weilers werd in 1970 eigenaar van Hotel Zuiderbad. Twee jaar geleden namen dochter Joleen en schoonzoon Bas het ondernemersstokje van hem over. “Eerlijk, schoon en comfort zijn de kernwaarden van het ondernemerschap”, aldus Ronald Weilers.

 Over Hotel Zuiderbad

In 1962 opende opa Robert Weilers het hotel. Toen hij in 1970 zijn been brak, bleef Ronald in het bedrijf om het draaiende te houden, daarna is hij er niet meer vanuit vertrokken. Later kwamen broers Bert en Rob Weilers ook in het bedrijf. Jarenlang runden de drie broers het hotel aan de Boulevard Paulus Loot naast het casino in Zandvoort.

Lopp der jaren

Er speelde zich in de loop der jaren van alles af in het bedrijf. Zo was Günther Guillaume vaste gast, hij kwam uit Oost-Duitsland en was fotograaf in Frankfurt en maakte destijds carrière bij de SPD als adviseur van Willy Brandt. Günther wilde nog één keertje bij Zuiderbad verblijven. Later bleek dat hij spion voor Oost-Duitsland was en gearresteerd zou worden.

 Grote verbouwing

In het voorjaar van 2017 namen Joleen en Bas het bedrijf over. Zij verbouwden het hotel compleet: het hotel ging van 26 kleinere naar 12 comfortabele appartementen met 44 bedden in totaal. Ook de hele benedenverdieping werd gerenoveerd.

Buitenboel en menukaart

Nu is de tijd rijp om ook de buitenboel aan te pakken en wordt het terras vernieuwd voor een heerlijke zomer met een nieuwe menukaart. Daarbij laten zij zich adviseren door regionale chefs en komt er een nieuwe uitdaging op hun pad. Hotel Boulevard 5 is zeer succesvol en niet afhankelijk van de grote boekingssites. “Die boekingssites zijn maar voor een klein deel van de omzet verantwoordelijk”, aldus Joleen. “Reviews zijn belangrijker dan ooit en een terugkerende gast is voor ons de bevestiging dat we hem of haar de beste service hebben geboden. En daar doen we het voor.”

Cookieinstellingen