Björn Borg nieuwe co-sponsor Zandvoort Circuit Run

Foto: Le Champion

ZANDVOORT – Björn Borg is de nieuwe co-sponsor van de Zandvoort Circuit Run. Sportorganisatie Le Champion en Björn Borg delen hun interesse in gezondheid en bewegen. Vanuit die interesse en om de Björn Borg running collectie nog meer zichtbaarheid te geven sponsort Björn Borg dit unieke hardloopevenement de komende 3 jaar, dat op zondag 24 maart 2024 in Zandvoort plaatsvindt.

De Zandvoort Circuit Run staat bekend om het meest afwisselende parcours van Nederland en verwacht 15.000 hardlopers in het voorjaar van 2024. De inschrijving is sinds maandag 21 augustus geopend.

Le Champion heeft als missie zoveel mogelijk mensen te inspireren om te sporten en te bewegen, om daarbij bij te dragen aan een gezonde en vitale samenleving. Tom Limmen, senior event manager bij Le Champion over deze samenwerking: “Onze missie sluit naadloos aan bij de ambities van Björn Borg. Het voelt dan ook niet meer dan logisch dat we deze samenwerking met elkaar aan gaan. Wij kijken er naar uit om samen met het team van Björn Borg de Zandvoort Circuit Run verder te ontwikkelen.”

Thomas Boerma, Marketing Manager bij Björn Borg: “We zijn erg enthousiast over onze samenwerking, dit evenement sluit goed aan bij onze TrainToLive filosofie. Bij ons gaat training niet over de snelste of de sterkste zijn, het gaat over het ontdekken van de beste versie van jezelf. De Zandvoort Circuit Run sluit hier naadloos bij aan waarbij het niet per se gaat over het behalen van je nieuwe PR maar juist ook over het plezier tijdens het hardlopen. Daarnaast past dit partnership bij onze ambities om onze running collectie zichtbaarheid te geven en te laten zien dat running voor ons een belangrijke categorie is met veel potentie. We hebben speciaal voor dit evenement een limited edition running shirt ontwikkeld, die iedereen bij inschrijving voor dit evenement kan aanschaffen”.Het meest afwisselende parcours van Nederland
Dit weekend racen de Formule 1 wagens over het Circuit in Zandvoort en genieten vele supporters van de festivalsfeer in Zandvoort. Over zeven maanden is het circuit en omgeving van Zandvoort het decor voor de 15.000 hardlopers die mee doen aan de Zandvoort Circuit Run. Alle deelnemers starten vanuit de pitstraat en lopen een volledige ronde over het circuit. Een unieke kans om het asfalt aan te raken en de hoogteverschillen te ervaren. Er kan gekozen worden voor een 10 Engelse Mijl, 12 km en 4 km (One Lap). Deelnemers aan de 12 km en 10 Engelse Mijl lopen daarna richting het strand, de duinen en het centrum van Zandvoort. De finish is op Circuit Zandvoort. Inschrijven kan via de website.

Over Björn Borg
De AB Groep is eigenaar van het Björn Borg-merk en haar kernactiviteit omvat ondergoed, sportkleding en tassen. Het biedt ook schoeisel en brillen aan via licentiehouders. Björn Borg-producten worden verkocht in ongeveer twintig markten, waarbij Zweden en Nederland de grootste zijn. De Björn Borg Groep heeft activiteiten op elk niveau, van branding tot consumentenverkoop in haar eigen Björn Borg-winkels. De nettowinst van de Groep bedroeg ongeveer 835,2 miljoen SEK in 2022, met een gemiddelde van 160 medewerkers. Het Björn Borg-aandeel is genoteerd aan Nasdaq Stockholm sinds 2007.

Lees ook: 14e Zandvoortse Circuit Run  

Cookieinstellingen