Startsein statiegeldactie voor Pink Ribbon bij Zandvoortse Dirk

Foto: PR Kareth Weaver

Deze week is in het Zandvoortse Dirk-filiaal het startsein gegeven gegeven voor de vijfde statiegeldactie voor Pink Ribbon. Pink Ribbon ambassadrice Maaike Leendertse heeft de eerste statiegeld bon gedeponeerde in de speciale actiebus die in de Zandvoortse supermarkt staat.

Borstkankeronderzoek

Met het startsein biedt Dirk van den Broek voor de vijfde jaar op rij hun klanten de gelegenheid om hun statiegeldbon te schenken aan borstkankeronderzoek. De maand oktober is internationale borstkankermaand en om die reden is de statiegeldactie van start gegaan.

Campagne

In dezelfde maand voert ook Pink Ribbon zelf een campagne voor borstkankeronderzoek. Het thema wat de organisatie voor dit jaar voert is ‘1 op de 7 vrouwen’. Volgens onderzoek van Pink Ribbon in Nederland krijgen één op de zeven Nederlandse vrouwen de diagnose borstkanker.

Opgericht

In 2003 is Pink Ribbon opgericht door Borstkankervereniging Nederland (BVN) in samenwerking met Estée Lauder en The American Women’s Club in Den Haag als fondsenwervend orgaan van de Borstkankervereniging Nederland. In 2007 heeft Pink Ribbon zich verzelfstandigd en werkt sindsdien niet langer meer onder de vleugels van BVN. Sinds oktober van het afgelopen jaar maakt de organisatie onderdeel uit van KWF Kankerbestrijding. Pink Ribbon is een eigen merk binnen de KWF organisatie.

Vereerd

Supermarktmanager Joris Slagboom van Dirk zegt dat hij zich vereerd voelt om de aftrap te geven voor deze statiegeldactie in zijn Zandvoortse filiaal. ,,We dragen net als voorgaande jaren graag weer ons steentje bij aan dit goede doel. Met 120 winkels en heel veel trouwe klanten moet het lukken om een flink bedrag in te zamelen”, zegt Slagboom bij de start. De actie duurt van 9 oktober tot en met 3 december.

Cookieinstellingen